DORA – Sanfranciská deklarácia o hodnotení výskumu oslávila v máji desať rokov
Šestnásteho mája 2023 oslávila desiate výročia zverejnenia Sanfranciská deklarácia hodnotenia vedeckého výskumu – DORA.
Read MoreŠestnásteho mája 2023 oslávila desiate výročia zverejnenia Sanfranciská deklarácia hodnotenia vedeckého výskumu – DORA.
Read MoreSpringer Nature Open Access Kick Off Reception for Slovakia Dátum: 5.6.2023 Program: Springer Nature Strategy Update (Asdaa Kotani, Vice President
Read MoreSimona Hudecová – Knižné tituly, kapitoly z kníh, konferenčné materiály a informácie o grantoch sú popri časopiseckých článkoch dôležitou súčasťou vedeckej literatúry v mnohých oblastiach, napríklad v oblasti inžinierstva, informatiky, fyzikálnych vied a matematiky.
Read MoreNárodné tripartitné podujatie EOSC Centrum vedecko-technických informácií SR (CVTI SR) organizuje dňa 31. mája 2023 prvé slovenské Národné tripartitné podujatie
Read MoreRepozitár Zenodo oslavuje 10. výročie svojej existencie. Jeho cieľom je dať všetkým výskumníkom z celého sveta možnosť verejne zdieľať svoju prácu a zapojiť sa do hnutia otvorenej vedy.
Read MoreJeden z najväčších vydavateľov vedeckej literatúry odmietol znížiť poplatok vo výške 3450 dolárov, za publikovanie v časopise NeuroImage – všetci editori opustili vydavateľstvo a založili nový časopis vo vydavateľstve MIT Press.
Read MoreOd 1. 3. 2023 je Ústav etnológie a sociálnej antropológie SAV, v. v. i. je zaregistrovaný v DOAB (Register open access kníh) ako prvý vydavateľ kníh s otvoreným prístupom zo Slovenska.
Read MoreSimona Hudecová – Webinár prináša informácie na tému hodnotenia a porovnávania obsahu časopisu s inými v konkrétnom odbore pomocou rôznych ukazovateľov, indexov, metrík a vizualizácií tvoriacich jeho tzv. bibliometrický profil.
Read MoreZuzana Stožická – Otvorené vzdelávanie tvorí a využíva otvorené vzdelávacie zdroje (materiály, skriptá, učebnice… publikované s verejnými licenciami ako Creative Commons), nástroje (napr. vzdelávací softvér s otvoreným zdrojovým kódom) a snaží sa vo väčšej miere aktívne zapájať žiakov a študentov do procesu vzdelávania (učenie riešením problémov, projekty, občianska veda, alebo participatívna tvorba učebných materiálov v spolupráci s učiacimi sa).
Read More